چاله‌ای به نام صف و زمان در وام‌های بانکی معدن‌کاران خراسان رضوی زیر فشار کمبود سوخت افت قیمت طلا و سکه در مشهد (۲۶ دی ۱۴۰۳) آیا قیمت محصولات لبنی افزایش یافته است؟ قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۶ دی ۱۴۰۳) | کاهش قیمت در بازار ارز و سکه واردات طلا معاف از مالیات شد (۲۶ دی ۱۴۰۳) عضو کمیسیون عمران مجلس: ۷ میلیون مسکن در ایران کمبود داریم شرایط جدید ثبت‌نام زمین دولتی اعلام شد + لینک ثبت‌نام ریزش یا صعود بورس؟ | پیش‌بینی بورس در ۲ ماه پایانی سال ۱۴۰۳ مردم طلا را از سکو‌های اینترنتی بی‌هویت خریداری نکنند ساختمان‌های نوساز ملزم به استفاده از پنل‌ خورشیدی می‌شوند جزئیات افزایش ۱۰ میلیون لیتری تولید بنزین کشور اعلام شد قیمت طلای جهانی کاهشی شد (۲۶ دی ۱۴۰۳) آخرین قیمت دلار توافقی نیما (۲۶ دی ۱۴۰۳) | دلار حواله ۶۶ هزار و ۶۸۶ تومان قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۲۶ دی ۱۴۰۳) | انار کیلویی ۲۰ هزار تومان توزیع بنزین سوپر در ۵ جایگاه‌ سوخت در تهران (۲۶ دی ۱۴۰۳) + مسیریابی افزایش ناگهانی قیمت ملک در مکران | اخبار انتقال پایتخت به مکران موجب گرانی زمین و ملک شد انتقاد از افزایش نامتناسب حقوق | افزایش ۲۰ درصدی حقوق، سفره خانوار‌ها را کوچک‌تر می‌کند قیمت مسکن در دو منطقه تهران کاهشی شد (۲۶ دی ۱۴۰۳) افزایش ۴۰ درصدی قیمت شوینده‌ها در انتظار تصویب سازمان حمایت (۲۶ دی ۱۴۰۳) بختیاری: ۵۳۱ هزار جوان مستعد اشتغال در کشور زیر پوشش کمیته امداد هستند سفر هیئت تجاری اتاق بازرگانی ایران به تاجیکستان (۲۵ دی ۱۴۰۳) بیمه شخص ثالث در صدر شکایات مردمی؛ سهم بیمه درمان و بدنه چقدر است؟ فهرست جدید بدهکاران بانکی با ۷۹۰همت بدهی معوق منتشر شد آخرین جزئیات از جلسه کمیته مزد برای محاسبه دستمزد ۱۴۰۴ کارگران اعلام شد امروز کدام جایگاه‌های سوخت در تهران بنزین سوپر دارند؟ (۲۵ دی ۱۴۰۳) + آدرس زمان اعلام نتایج نهایی قرعه‌کشی آخرین طرح عرضه خودرو‌های وارداتی مشخص شد حراج سکه‌های ضرب سال ۱۴۰۳ چهارشنبه (۲۶ دی ۱۴۰۳) تداوم رشد قیمت‌ها در بازار خودرو‌های خارجی (۲۴ دی ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران - مشهد باز هم روی ریل پیگیری!

  • کد خبر: ۱۷۱۸۴۸
  • ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران - مشهد باز هم روی ریل پیگیری!
به گفته مدیرعامل راه‌آهن، قرارداد اولیه در خصوص منابع مالی پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران- مشهد شامل ۵۷ میلیارد یوآن فاینانس است که در صورت حذف بخش‌های غیرضروری و کاهش هزینه‌ها، این طرح به‌لحاظ توجیه‌پذیری اقتصادی، عملی‌تر خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، موضوع ساخت پروژه راه‌آهن سریع‌السیر اصفهان- قم - تهران- مشهد از دولت دهم مطرح شد و دسترسی به سرعت ریلی ۳۵۰ کیلومتر در ساعت هم در این پروژه مطرح بود؛ در آن زمان این طور عنوان شد که حدود ۶۰ درصد زیرسازی این پروژه انجام شده و مذاکره با چینی‌ها برای انجام عملیات روسازی هم در حال انجام است.

طول کل مسیر طرح قطار پرسرعت اصفهان- قم- تهران ۴۱۰ کیلومتر و طول مسیر اصفهان-قم ۲۴۵ کیلومتر است. این خط ریلی از نزدیکی ورزشگاه نقش‌جهان در اصفهان آغاز می‌شود و پس از گذر از قم به ایستگاه شهر آفتاب و در نهایت ایستگاه مرکزی راه‌آهن تهران می‌رسد. با بهره‌برداری از قطار پرسرعت، مسیر اصفهان- تهران با سرعت متوسط ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت، در مدت ۱۰۰ تا ۱۲۰ دقیقه طی می‌شود.

راه‌اندازی قطار پرسرعت اصفهان - قم - تهران با فاینانسور چینی

همچنین سال ۱۳۹۴ و در دولت یازدهم عنوان شد که خط پرسرعت اصفهان- قم- تهران، حداقل تا چهار سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و فاینانسور چینی برای انجام پروژه انتخاب شده است. به‌دنبال این اخبار در سال ۱۳۹۷ و بار دیگر وعده‌ای چهار ساله در صورت تامین اعتبار این پروژه داده شده و عنوان شد که زیرساخت‌های فاز نخست طرح تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. آن زمان مبلغ مورد نیاز پروژه ۴۴ میلیارد یوان مطرح و عنوان شد که ۱۴ میلیارد یوان آن تامین مالی شده است.

با وجود این در این سال‌ها، پروژه راه‌آهن سریع‌السیر اصفهان- قم - تهران- مشهد، به سرانجام نرسید تا جایی که سال گذشته بار دیگر و این بار از سوی رستم قاسمی -وزیر فقید راه و شهرسازی- مطرح شد که این پروژه در حال پیگیری است و با قولی که طرف چینی داده، تا پایان کار دولت سیزدهم، به پایان خواهد رسید.

تاکید بر راه‌اندازی قطار‌های سریع‌السیر

در این راستا چند روز پیش مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور و سیدمیعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه‌آهن طی سفری یک روزه به استان اصفهان، از پروژه قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان بازدید کردند.

در این سفر بذرپاش با تاکید بر راه‌اندازی قطار‌های سریع‌السیر به‌عنوان یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم، گفت: پیشنهاد من این است که مسیر اصفهان-تهران-مشهد به‌صورت یکپارچه تحت پوشش قطار سریع‌السیر قرار گیرد. حوزه ریلی کشور باید با تکنولوژی‌های روز تجهیز شود به همین دلیل برای تامین بودجه لازم برای این پروژه حتماً پیگیر خواهم بود. 

همچنین سید میعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن در بازدید از پروژه قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان اجرای پروژه‌های قطار سریع‌السیر در کشور را ضروری دانست و گفت: هر چند هزینه راه‌اندازی قطار سریع‌السیر بیشتر از قطار عادی است، اما این کار به‌لحاظ فناوری ارزش بالایی دارد و با اجرای آن یک جهش نسلی در حوزه فناوری ریلی کشور اتفاق می‌افتد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص منابع مالی این پروژه توضیح داد: قرارداد اولیه شامل ۵۷ میلیارد یوآن فاینانس بود که درصورت حذف بخش‌های غیرضروری و کاهش هزینه‌ها، این طرح به‌لحاظ توجیه‌پذیری اقتصادی، عملی‌تر خواهد شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->